12 september 2008

Ssst ...

Al jaren loop ik tegen stapels en stapels en stapels boeken van Jamie Oliver aan in de boekhandel. Onder consumenten rouleren reeds anderhalf miljoen exemplaren en dat gaan er ongetwijfeld nog veel meer worden. De Nederlandse uitgever presteert maar even weer om de de nieuwe Jamie met veel tamtam aan te kondigen. Wat doe je dan als boekhandelaar? Volgens mij is er weer vrolijk en veel op ingekocht en lopen wij alweer tegen de zoveelste boekentoren Jamie aan! De hype lijkt nog niet voorbij en ik ga me zolangzamerhand afvragen of we over dertig jaar Oliver toch moeten gaan bijzetten in een of andere eregalerij. De uitgeverij rept over een revolutionair boek en dito campagne inclusief reality tv-programma prime time op RTL4. Tjonge ... . En waar gaat het nieuwste werk van Jamie over? Zodra ik dát weet kom ik hier op terug. In ieder geval kost uw toekomstige aanschaf € 34,95.

1 opmerking:

Anoniem zei

Ssst...alsof ie een topkok is zeg :-).